Thursday, December 16, 2010

sesi menjawab soalan tagged aina



The rules :

Once you have been tagged, you’re supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you. If i tagged you, i want to know more about you.

Dapat soalan tagged daripada aina. Sebenarnya dah lama giler dah dapat soalan ni tapi baru ada kesempatan nak balas. Wokeyh2. Ni aku jawab ni..

1. Dilahirkan pada 03 Oktober 1991 di Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah, Klang. Anak sulung daripada 3 orang adik beradik (awa, aca, ajik).

2. Nama penuh aku, Siti Hajar binti Nasruddin dan nama ni diberi oleh bapak aku. Nama bapak aku, Nasruddin bin Kusin. Mak aku, Noormah binti Ahmad. Adik perempuan aku, Siti Syazwani binti Nasruddin. Adik lelaki aku, Muhammad Haziq bin Nasruddin. Aku ngan ajik selalu gelakkan aca sebab dia takde geng. Nama aku geng ngan nama ajik, H. Dia je sorang S. Padan muka! Muahahahaha (gelak jahat ngan ajik).

3. Aku jugak ada adik beradik susuan sebab masa kecik2 aku menyusu ngan orang lain. Mak susuan aku tu aku panggil ‘mama’ dan beliau pon bukanlah orang asing dalam famili aku sebab beliau adalah kakak kepada mak aku. Mak aku anak ke-11 daripada 14 adik beradik, mama aku anak ke-8.

4. Dalam adik beradik susuan, aku anak bongsu. Kira aku ni adik la. Selalu kena buli ngan abang aku. Ada ke patut dia nak main gusti2 ngan aku. Dah la badan dia macam bonzer. Mungkin dia bengang sebab masa zaman dia kecik dulu2 kena share susu ngan aku. Hahaha~ tapi rapat jugak ngan dia walaupun kena buli pasal dia ajar aku bawak motor. Masa tu aku darjah 3, dia darjah 4.

5. Masa kecik2 aku kena tukar nama sebab............. (lain kali aku cerita). Sebab tu la jadi nama panggilan aku wawa. Member2 je yang panggil nama aku hajar. Sedare mara sepupu sepapat suma panggil aku wawa.

6. Bapak aku cakap aku ni degil. Mak aku pulak cakap aku ni perangai macam budak2. Yeke? Aku rasa macam dah matang je. J

7. Adik2 aku cakap aku ni garang. Memang fitnah kan? Hahaha. Padan muka diorang sebab selalu kena buli ngan aku! Budak2 memang kena ajar cara kasar sikit. Kalau tak nanti kurang ajar, pijak kepala kita. Alhamdulillah, sebab diorang dengar cakap aku. Kena pandai main psikologi sikit ngan diorang ni.

8. Sejak duduk kat asrama, aku jadi suka duduk kat rumah sebab banyak makanan! Nak2 mak aku memang niaga makanan. Lagi la meluap-luap nafsu makan aku. Mungkin 5 tahun akan datang aku akan jadi macam Rikishi WWE. Mane la tau kan??

9. Sangat suka durian! Boleh jugak la kalau nak cakap aku ni hantu durian. Member2 kamceng aku kat seratas suma tau aku suka durian tahap gaban. Masa dok umah cici/syira yunus dulu, pagi petang siang malam aku melantak durian! Owh, bahagianya! Aini ikan pon pernah bawakkan 1 polistrin penuh durian untuk aku sebab teringat aku punya pasal. Terharu! Tapi aku tak suka tempoyak. Gulai tempoyak makan la. Tu pon tak sedar termakan gulai tempoyak buat pertama kalinya. Nadya la yang bawak. Aku tau melantak je, dah la sedap opah dia masak. Tak baik tolak rezeki. Hehe~

10. Aku jugak suka makan char kuey teow tahap meleleh air liur. Pantang nampak char kuey teow mesti rasa excited semacam. Kalau boleh nak makan 3 pinggan CKT skali gus. Sapa2 nak belanja buleh contact aku.

11. Aku belajar makan nasi kerabu, budu n cencaluk masa kat maktab batu pahat ni la. Tokey budu adalah amni n tokey cencaluk adalah shila. Yelah, kita kena la rasa semua makanan tradisional yang ada kat Malaysia ni. Nama rakyat Malaysia.

12. Kureng sikit la sushi2 ni. Tak minat. Tak kena dengan tekak jawa belacan aku ni. Tapi yang peliknya, takoyaki / cekodok jepun aku suka pulak. Makan 1 tak cukup wa cakap lu!

13. Ok2. STOP cerita pasal makan sebab kalau cerita pasal makan ngan aku ni memang tak habis2. Pasal suka makan jugak la aku pernah cakap kat cikgu sejarah aku form 4 yang aku nak keje kat KFC sebab nanti dapat makan free. (Punya la buruk makan pompuan ni!) Masa tu cikgu tanya nak keje apa bila dah habis sekolah nanti.

14. Selain makan, aku suka tidur tak ingat dunia. Rasa nikmat giler bila dapat tidur ni. Pantang betul kalau aku tengah sedap2 tidur tu tiba2 ada orang kejut. Spoil gila! (Terus aku buat muka macam nak mintak penampar). Lagipun, mak aku cakap aku ni masa kecik2 baby2 dulu memang suka tidur. Kadang2 dari lepas asar sampai subuh esok. Terkezut jugak dengar mak aku cerita. Huisyh!

15. Aku tak suka kena marah dan diarah. Tiba2 takde salah kena marah, orang lain punya salah kita yang kena marah. Sape tak ANGIN beb! Lagi 1, kena arah buat itu la ini la.. yang tukang mengarah pulak goyang kaki. Amboi amboi amboooiii...kau ingat aku kuli batak kau hape??

16. Kalau aku nak sesuatu tu mesti aku akan usaha dapatkan jugak. Biar la lama pon, janji dapat. Lagi 1, kalau dah berkenan kat satu benda tu, mesti nak benda tu jugak. Bagi la benda lain kat aku, aku reject mentah2. Contohnya, henset aku sekarang. Punya la diorang tunjuk macam2 jenis henset kat aku tapi aku taknak sebab dah terberkenan dengan henset yang sekarang ni. Nasib baik la perangai buruk ni kat benda je. Kalau kat orang, tak ke naya main amek2 laki orang kalau dah berkenan! Huisyh! Mintak simpang la laki orang. I tak main la rampas2 ni. I tak minat politik n poligami. Origami minat la.

17. Suka selit duit dalam buku. Ni cara aku supaya aku tak over shopping barang2 yang tak perlu. Kalau adik aku yang kemas buku2 aku tu, mak aku mesti suruh check buku2 tu satu2. Manalah tau ada duit aku kat dalam tu. Yang bestnya habit ni bila sesak2 nak guna duit, check2 buku2 tu, tiba2 jumpa duit. Perasaan masa tu macam dapat duit yang jatuh sejelepuk dari langit!

18. Kalau dapat burfday present yang dibalut lawa2, aku akan bukak cermat2 bungkusan tu. Lepas da tengok hadiah tu, aku bungkus balik elok2 pastu simpan dalam peti harta karun aku. Bestnya habit ni bila dah lama tak bukak peti harta karun tu. Nampak hadiah! Bukak la macam baru dapat hadiah tu. Bukak cermat2 bungkusan tu, tengok hadiah tu pastu bungkus balik elok2 n simpan dalam peti harta karun lagi. Yela, bila dah makin besar makin kurang la dapat hadiah. Sekurang-kurangnya dapat la feeling sikit. Hihi.

19. Sangat sayang tali persahabatan. Kalau boleh biarlah sekali manjadi sahabat, sahabat untuk selamanya. Sekarang pon susah nak cari seorang sahabat tau. Kawan memang la ramai. Tapi kawan pon sama jugak. Sekali jadi kawan, kawan untuk selamanya.

20. Lebih suka duduk diam2 bila ada orang gaduh. Aku tak suka la orang gaduh2 ni. Nak2 kalau babitkan orang lain. Ergh! Member sama member pon nak gaduh ke? Lagi menyampah kalau gaduh pasal lelaki! Hei! Tolong jangan jadi perempuan desperate boleh tak?

21. Dulu masa kecik2 ada banyak cita2. Bila dah makin besar makin kurang la pulak. Cita2 terakhir aku dulu nak jadi interior designer tapi tak kesampaian sebab bapak aku nak aku jadi cikgu. Masa nak mohon cikgu ni dulu nangis2 jugak la. Dalam hati tu cakap ‘bapak ni tak faham ke kehendak awa, cita2 awa’. Tapi dah lama2 ni ok jugak la cuma aku tak suka peraturan maktab aku yang tak munasabah alasannya dan adakalanya macam takde perikemanusiaan gamaknya.

22. Tahun depan nak masuk program degree dah. Harap2 dapat berjaya dengan cemerlang dan dapat gembirakan mak bapak aku.

23. Nak kumpul duit amek lesen kereta ngan lesen motor sebab sekarang ni aku cuma ada lesen basikal ngan kete sorong je.

24. Harap2 dapat kumpul duit nak hantar mak ngan bapak pergi haji. Usaha tangga kejayaan. Menabung amalan mulia. Go go chaiyok!

25. Dapat jodah yang baik, beriman, penyayang dan bukan seorang yang pemarah. (peramah takpe ye). Mestilah bukan seorang smoker.



nak tagged soalan ni kat toknek, tyrox, nad, dayana, amni, joi, pot, pnut, shila, syira zul, amalina jay. sape2 yang baca blog ni, nak jawab pon boleh.







No comments: